Spørsmål og svar

Pålogging. Har du spørsmål relatert til bruker / pålogging eller SPiD? Les mer om dette

Jeg reiser bort i 4 uker, og jeg har ikke tilgang til nett/vil ikke ha med PC etc, så jeg må stoppe papiravisen.

  • Kan jeg få disse dagene godskrevet/forlenget (unntak på de 7 første dagene)?
    Nei dessverre.
  • Kan dere samle opp papiravisene for meg i denne perioden slik som før?
    Ja, det kan vi.
  • Kan jeg midlertidig omadressere avisen gratis slik som tidligere?
    Midlertidig omadressering er i utgangspunktet en gratis tjenesten vi leverer til våre abonnenter. Men dersom avisen må leveres utenfor vår egen budrute, og vi må kjøpe leveranse av Posten mer enn 9 avisleveringer i løpet av en 3 måneders periode, er kostnaden 10,- per avis. Se mer informasjon i vår prisliste.
  • Kan jeg gi det bort til et sykehjem slik som før?
    Ja, det kan du.

Distribusjon av avisen

Vår avis får du enten levert med bud, Posten eller Kvikkas, avhengig av hvor du bor og hvilken dag det er.

 

Kvikkas leverer lørdagsaviser som normalt går med Posten, men de er ikke i stand til å levere alle steder hvor Posten kan levere. Les mer om det her.


Våre leveringsmålsetninger er som følger:

Buddistribuerte aviser i Stjørdal og Sør-Trøndelag:
Mandag - fredag: 06.30.
Lørdag: 07.00.

* Avvik kan forekomme blant annet i områdene Meldal, Kyrksæterøra og Røros (leveres senest kl 08.00 alle dager). På Oppdal er leveringsfristen kl. 07:00 på hverdager, og 08:00 på lørdager.

Buddistribuerte aviser i Nord-Trøndelag (Nord for Stjørdal):
Mandag - lørdag 06.30.

Buddistribuerte aviser i Møre og Romsdal:
Mandag - lørdag: 07.30.

Postdistribuerte aviser, hele landet:
Mandag - lørdag: 17.00

Jeg har alltid fått stoppet mitt abonnement og fått det forlenget, hvorfor kan jeg ikke det lenger?

Selv om du stanser levering av papiravisen, har du fortsatt tilgang til vårt digitale innhold. Denne tilgangen har du betalt for, og det er du som styrer i hvilken grad abonnementet benyttes. Derfor forlenges ikke abonnementet selv om du stanser levering av papiravisen.

Hvor kan jeg avbestille papiravisen for godt?

Ring oss på 464 07 200, så hjelper vi deg med å endre abonnementet ditt.

Kan jeg gi bort Adresseavisen i gave?

Ja, du kan gjerne gi bort Adresseavisen som gave. Du registrerer gavemottakers navn og adresse og ditt navn og adresse. Du vil da motta faktura inntil Adresseavisen får beskjed om oppsigelse av abonnementet eller endring av fakturabetaler. Gaveabonnement kan bestilles på telefon 464 07 200 eller via epost til kundeservice@adresseavisen.no

Jeg er student, får jeg studentrabatt på Adresseavisen?

Ja, som student får du ca 50% av vanlig abonnementspris. Se våre abonnementspriser her

Trenger dere dokumentasjon ved bestilling av studentabonnement?

Ja, vi trenger kopi av studentbevis og betalt semesteravgift. Dette kan du sende som vedlegg til kundeservice@adresseavisen.no.

Jeg er abonnent og har ikke fått papiravis, den vil jeg ha etterlevert eller godskrevet med kroner / dager

  • Du får ikke etterlevert avisen samme dag, men kan få papiravisen utlevert i vår resepsjon.
  • Vi godskriver ikke abonnenter som har tilgang til eAdressa, noe alle våre abonnenter har.

Hvordan erstatter dere manglende digital tilgang?

  • Vi gjør alt vi kan for at du raskt skal få tilgang til de produkter du har bestilt og betalt for.
  • Dersom både papirlevering og digital tilgang uteblir på grunn av tekniske feil hos oss, kompenseres det tilsvarende antall dager.

Jeg er innlogget, men får likevel ikke tilgang, hva skjer?

Det kan være at du er innlogget med et brukernavn som ikke er koblet opp mot abonnementet ditt. Har du flere brukernavn hos SPiD, kan det være at du er innlogget med et som ikke er koblet mot ditt abonnement. Du kan prøve å koble opp abonnementet mot den brukeren du er innlogget med på følgende lenke: http://minside.adressa.no/opprettbruker.Ta kontakt med kundesenteret på 464 07 200 hvis det ikke løser seg for deg.

Hvor kan jeg finne informasjon om dagens levering?

Du kan se status på avisleveringen i ditt nærområde ved å trykke på MinSide i menyen over.
For å sjekke leveringen benytter du ditt brukernavn og passord eller telefonnummer som er registrert på ditt abonnement.

Avisen har uteblitt. Hva gjør jeg?

Dersom avisen har uteblitt kan du se om det er noen kjente forsinkelser i ditt nærområde ved å gå HIT. Er du registrert med en bruker kan du også registrere en beskjed til avisbudet vedrørende leveringen hos deg.
Manglende avis kan også meldes til oss på telefon 464 07 200, via Kontakt oss i menyen eller via epost kundeservice@adresseavisen.no

Jeg har ikke PC / nettbrett / smarttelefon, kan jeg gi bort den digitale biten?

Ja, du kan gi bort til noen i samme husstand.

Jeg har kjøpt abonnement, men får ikke tilgang, hva gjør jeg?

Vi beklager så mye! Ta kontakt med kundesenteret på 464 07200 eller e-post kundeservice@adresseavisen.no, så hjelper vi deg

Jeg husker ikke kundenummeret mitt, hvor finner jeg det?

Hva består det nye, utvidede abonnementet av?

Alle abonnenter får følgende inkludert i sitt abonnement:
  • Tilgang til alle saker som ligger på adressa.no, også de som ligger på Pluss-seksjonen
  • eAdressa, den elektroniske versjonen av papiravisen
  • Digitalt arkiv
  • Fordelsprogram / fordelsbrev fra oss
  • I tillegg leveres det papiravis på fredag og lørdag på produktpakken Helg + Digital, og 6 dager i uken på Komplett

Hva slags stoff på adressa.no vil være tilgjengelig for alle, og hva er forbeholdt abonnenter?

I all hovedsak vil store hendelsesnyheter, som flere andre medier dekker, være åpen for alle.

Vi vil legge ut flere eksklusive reportasjer, kommentarer, kultur- og livsstilstoff fra avisen, Adressa Søndag og Ukeadressa på adressa.no. Disse vil være forbeholdt abonnenter. Sakene merkes med et "Pluss +"-tegn på fronten av adressa.no

Tilbyr dere digitalt abonnement?

Adresseavisen tilbyr et rent digitalt abonnement for de som ønsker nyhetene Adresseavisen produserer, men ikke ønsker papir. Dette koster 199 kroner per måned. Alle abonnenter får tilgang til eAdressa for hele uken, i tillegg til alt innhold på adressa.no.

Får "Helg + Digital"-abonnenter også eAdressa og tilgang til "betalt stoff" på adressa.no?

Alle abonnenter får ubegrenset tilgang til adressa.no og eAdressa, uansett hvilket abonnement man har.

Hvor mange kan ha tilgang samtidig?

Du kan dele ditt abonnement med tre i familien. Du kan velge hvem du gir tilgang til på Min Side.

Trenger jeg bruker for å lese eAdressa?

Ja. Dersom du ikke allerede har en bruker, kan du få opprettet deg en ny her:

Opprett bruker

Hvilke plattformer er eAdressa tilgjengelig på?

Mac / PC:
eAdressa kan leses på alle datamaskiner og macer hvor Flash Player er installert.
Mangler du dette kan dette installeres via følgende lenke: http://get2.adobe.com/flashplayer/


Mobile enheter:
Last ned applikasjonen eAdressa kostnadsfritt fra Google Play / App Store. eAdressa fungerer på alle enheter som kjører IOS eller Android.

Nettbrett:
Last ned applikasjonen eAdressa kostnadsfritt fra Google Play / App Store. eAdressa fungerer på alle enheter som kjøer IOS eller Android.

Nedlastingen av avisen stopper opp, hva gjør jeg?

Dersom du opplever at nedlastingen av en utgave stanser opp, kan det skyldes flere årsaker.


1: Du har ikke mer tilgjengelig lagringsplass for aviser på din iPad. Applikasjonen har en viss mengde tilegnet plass til lagring av aviser, og kan ikke bruke mer enn dette. Nederst i applikasjonen er det en knapp som heter "Lagrede aviser". Når du klikker på denne ser du de avisene som ligger lagret på din iPad, og de som det er påbegynt nedlasting av. Dersom du holder fingeren over en av disse utgavene får du valg om å slette utgaven. Prøv å slette et par gamle utgaver og start nedlastingen av dagens utgave på nytt.

Du kan også se status på nedlasting av dagens utgave på denne siden. Har den stoppet opp, klikk raskt på utgaven, så får du valget pause nedlasting. Velg dette, og trykk deretter på utgaven og start nedlasting igjen.

2: Din internettforbindelse er dårlig der hvor du befinner deg, og det tar lang tid å laste ned utgaven, eller du mister tilkoblingen til serveren midt i nedlastingen. Prøv å pause nedlastingen og starte den på nytt.

Får jeg bekreftelse når jeg bestiller abonnementet?

Ja, vi sender deg en bekreftelse via e-post eller sms.

Jeg er student, får jeg studentrabatt på eAdressa?

eAdressa inngår nå som en del av vår pakke "Digital" eller en av våre abonnementspakker med papiravis. Som student får du inntil 50% rabatt på samtlige av våre pakker. Ring oss på 464 07200 så hjelper vi deg å opprette abonnement.

Når blir eAdressa tilgjengelig?

eAdressa skal være tilgjengelig senest klokken 22:00 dagen før på alle plattformer.

Får jeg kvittering på kjøpet mitt med kredittkort?

Du får en e-post som fungerer som kvittering for den første måneden av ditt abonnement.

Dersom du trenger kvittering på en lengre periode, ring vårt kundesenter på 464 07200.

Hvor lang tid tar det før jeg kan lese eAdressa/alt på adressa.no som jeg har betalt/betaling er på vei?

Ved bestilling av abonnement skal du få øyeblikkelig tilgang til alle digitale produkter.

Dersom du har bestillt abonnement med oppstart av levering frem i tid, vil du få tilgang til alle produktene fra oppstartsdatoen.

Dere har trukket feilaktig fra mitt Visakort da jeg bestilte abonnement.

Dersom dette skyldes feil fra vår side, vil vi selvsagt refundere beløpet som du har utestående hos oss. Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 464 07200, så hjelper vi deg.

Hvordan unngår jeg å betale fakturagebyret?

Dersom du har bestillt abonnement over telefon hos oss og mottar papirgiro, lønner det seg å opprette en efaktura eller avtalegiro på ditt abonnement. Les mer om dette under Betalingsløsninger

Hvorfor har jeg fått betalingspåminnelse etter at jeg allerede har betalt fakturaen?

Din innbetaling og vår betalingspåminnelse kan ha krysset hverandre. Skulle innbetalingen av en annen grunn ikke være registrert hos oss, er et fint om du kan sende oss en kopi av bankutskrift eller kvittering til kundeservice@adressesvisen.no.

Kontakt oss

464 07200

Ønsker du å omadressere papiravisen? Klikk her

Åpningstider:
Man-Fre: 08:00 - 16:00
Lørdag: 08:00 - 11:00
Søndag: Stengt